CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, February 9, 2009

-Campus Quirk-


jeans, pakaian yg diminati remaja sekarang


Ramai remaja yang suka memakai jeans samada lelaki atau perempuan dan merupakan trend pemakaian pada hari ini.. Ianya bukanlah sesuatu yang pelik tapi yang menjadi peliknya apabila ada sesetengah remaja yang bergelar pelajar universiti islam memakainya ketika di dalam kampus.

Aku pernah ternampak beberapa pelajar memakai jeans dengan bangganya datang ke kampus tanpa mempedulikan peraturan pemakaian. Ia menjadi sesuatu yang pelik jika Sebuah universiti yang digelar "Universiti Sains Islam Malaysia" memakai jeans semasa di kampus. Adakah menjadi kesalahan memakai jeans di kampus?apakah jawapan anda?

Terang dan nyata di dalam buku peraturan menyatakan bahawa pelajar tidak dibenarkan memakai jeans di dalam kampus tapi masih ada segelintir mereka yang berbuat demikian.

Memakai jeans dilarang kerana ia bukan pakaian formal dan kurang sopan terutamanya bagi perempuan. Jika mereka memakai di luar kampus ianya tidak menjadi satu kesalahan.

Ianya boleh dipakai sekiranya menutup aurat tapi hakikatnya jeans tidak sesuai kepada wanita. Sebagai pelajar islam kte kna mengambil berat dalam berpakaian dan ikhlas menutup aurat.

6 comments:

wanaz4s honeyz said...

camne plak bila pkai kt luar kampus? Fida rse ok ke??? ke camne?

fida said...

sebenarnya pakai jeans xelok tok pmpuan xkira di mana berada.

IBNU TURAB said...

betul-betul-betul
kito keno jago n ingat diri kito
minat turab ilat turab..

ZAHAR said...

Bagus, jangan pakai.

redpassion said...

bkn xble nk pakai jeans ni, aslkan jgn terlalu ketat smpai nmpk bentuk badan,jeans pom tutup aurat jgk.. kita jgn pandang dari satu sudut ja, kta kna tgk gk dari pelbagai sudut and dgn kesesuain tmpt & keadaan.

KAK JE said...

salam ya ukhti...
ana pn xsetuju sgt2 ngn pel P yg mmakai jeans ni. bkn ape, klu nk duduk n msk tandas pn susah kn. kta yg mlihtnya pn rimas. jd, renung2knlh b'sm bg org yg suka mmakainya...